Thalassinakis’s Blog

ΑΓΓΕΛΟΛΟΓΙΑ

ΑΓΓΕΛΟΛΟΓΙΑ

Άγγελοι ανάμεσά μας
Στο ιστολόγιο αυτό έχουμε ασχοληθεί αρκετά με τους Αγγέλους και μάλιστα έχουμε ολόκληρη κατηγορία θεμάτων για αυτούς, η οποία μάλιστα προς το παρόν αποτελεί και τη δημοφιλέστερη βάσει της σχετικής δημοσκόπησης. Για σήμερα ας αφήσουμε το γνωστό ύφος γραφής και ας επιτρέψουμε στον εαυτό μας να κάνει σκέψεις που θα χαρακτηριστούν ως παιδικές και αφελείς.
Μια από τις διαφωνίες που είχα πάντα με την Εκκλησία είναι το γεγονός ότι δέχεται πως ο Ιησούς θα επιστρέψει στη Δευτέρα Παρουσία και μόνο, ως Βασιλιάς του ουρανού και της Γης, για να κρίνει τους ζωντανούς και τους νεκρούς. Η ένστασή μου δεν έχει να κάνει με το εάν είναι βασιλιάς ή όχι αλλά με το εάν τότε και μόνο τότε θα γυρίσει για να τιμωρήσει και να γεμίσει την Κόλαση. Βλέπετε, έδινα πάντοτε πολύ μεγάλη σημασία στο απόσπασμα εκείνο του Ευαγγελίου όπου ο ίδιος έλεγε πως κάθε στιγμή που κάνεις κάτι για τους αδερφούς του τους ελαχίστους, το κάνεις στην ουσία στον ίδιο. Αντιλαμβάνομαι τη συμβολικότητα της μεταφοράς απλά δεν κατόρθωσα μέχρι σήμερα να κατανοήσω για ποιό λόγο ένας Ιησούς δεν θα μπορούσε να περπατάει κάθε μέρα ανάμεσά μας. Ποιός θα τον δέσμευε; Σίγουρα όχι η αποκλειστικότητα της ερμηνείας, από όπου και αν αυτή προέρχεται.
Σε πολλούς και πολλές από εσάς θα έχει τύχει σίγουρα αρκετές φορές το εξής φαινόμενο. Σε συνθήκες που ξεπερνούν την σύμπτωση ή τουλάχιστον τη θέτουν σε αμφισβήτηση, εμφανίζεται ένα άτομο, καθόλα υπαρκτό, υλικό, γνωστό σας ή μη, το οποίο κάνει κάτι, μια πράξη απλή και συνηθισμένη, η οποία όμως σας βοηθά σε ένα πρόβλημα που έχετε. Μπορεί το πρόβλημα να μην είναι σημαντικό ή το σοβαρότερο που σας απασχολεί, μπορεί να υπάρχουν χειρότερα από αυτό που περιμένουν την λύση τους, πάντως στο συγκεκριμένο σας έρχεται μια βοήθεια.
Μπορούμε, όπως είπα και παραπάνω, να το αποδώσουμε σε μια απλή σύμπτωση και να λήξουμε το θέμα εδώ αλλά σίγουρα ο εγκέφαλός μας, με όλη τη λογική του, θα θεωρήσει αξιοσημείωτες τις συμπτώσεις εκείνες και ένα άλλο στοιχείο του εαυτού μας, εσωτερικότερο, θα καταλάβει ή θα υποψιαστεί ότι λειτουργούν κάποιες δυνάμεις λεπτοφυέστερες. Ας δούμε μερικά ενδεικτικά παραδείγματα που έχω συγκεντρώσει στο προσωπικό μου αρχείο και όποιος θέλει ας συνεισφέρει με δικές του περιπτώσεις.

Συμπτώσεις ή κάτι πιο πέρα από τη σύμπτωση;

Ο Μ. επέστρεφε σπίτι του από ένα ταξίδι αστραπή στην Αθήνα. Εάν τον χαρακτηρίζει κάτι είναι η προσκόλλησή του σε προγράμματα και ακολουθεί πάντοτε το ίδιο δρομολόγιο, ενώ έχει αρκετές άλλες επιλογές διαδρομής. Κάνει τις δουλειές του στην Αθήνα, στην οποία κυκλοφορεί πάντοτε με ταξί, αφήνοντας το αμάξι του στα βόρεια προάστεια. Μόλις τελειώσει, πίνει τον καφέ του πάντοτε στο ίδιο καφέ και στη στη συνέχεια, πάντα με ταξί, πηγαίνει παίρνει το αμάξι του και γυρίζει στην πατρίδα του βγαίνοντας πάντοτε από μια συγκεκριμένη έξοδο της εθνικής οδού και από καμία από τις δύο άλλες, για τους δικούς του λόγους. Αυτά τα εισαγωγικά στοιχεία ήταν απαραίτητα.
Εκείνη τη συγκεκριμένη ημέρα τελείωσε τις δουλειές του και δεν ήπιε καφέ, μόνο είχε την παρόρμηση να φύγει γρήγορα, χωρίς να τον πιέζει κάτι. Έτρεχε στην εθνική περισσότερο από όσο το συνήθιζε και βγήκε από μια έξοδο που πάρα πολύ σπάνια μόνο επέλεγε. Ο δρόμος εκείνος περνάει μέσα από μερικά χωριά. Στο ένα από αυτά είδε τη μητέρα ενός πολύ αγαπημένου του προσώπου να στέκεται στο δρόμο, μαζί με μια άλλη κυρία, η οποία ένα μήνα νωρίτερα τον είχε καλέσει σπίτι της, όπως συνήθιζε αλλά εκείνος δεν πήγε διότι για πρώτη φορά ένιωσε ότι δεν αποτελούσε μέρος της οικογένειας εκείνης.
Στη συνάντηση που είχαν τα τρία πρόσωπα αυτά, η μητέρα του είπε ότι ευχόταν να περνούσε κάποιος να την πάρει και η άλλη κυρία, χωρίς να ταιριάζει καν το θέμα στη συζήτηση, από μόνη της έσκυψε, τον φίλησε και του είπε ότι τον έχει σαν παιδί της. Ο φίλος μας αυτός βιάστηκε ανεξήγητα να γυρίσει τροποποιώντας το πρόγραμμά του που επ΄ουδενί συνηθίζει, επέλεξε μια διαδρομή που δεν επιλέγει αλλά πέτυχε δύο πράγματα: Πρώτον να μεταφέρει τη μητέρα στο σπίτι της χωρίς να χρειαστεί να περιμένει στη ζέστη, εκπληρώνοντας την επιθυμία της να περάσει κάποιος να την πάρει και κατά δεύτερον να καθησυχαστεί η παράλογη σκέψη του ότι δεν αποτελεί μέλος της συγκεκριμένης οικογένειας, παρότι δεν τους συνδέουν δεσμοί αίματος.
Σε ένα δεύτερο παράδειγμα που μου διηγήθηκαν πρόσφατα, ένας νεαρός περίμενε τα αποτελέσματα των εξετάσεων διορισμού του. Ο καλύτερός του φίλος και συνάδελφος, είχε γνωστό σε μια σχετική υπηρεσία, ο οποίος θα γνώριζε τα αποτελέσματα πριν την ανακοίνωσή τους κι όμως ενδιαφέρθηκε μόνο για τον ίδιο κι όχι για τον φίλο του, ο οποίος θα έπρεπε να περιμένει την παρέλευση του Σαββατοκύριακου για να πάρει την όποια καλή ή κακή απάντηση. Το βράδυ της Παρασκευής, όμως, δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από μια συνάδελφό του, με την οποία είχαν να μιλήσουν μια τριετία και δεν είχαν ποτέ ιδιαίτερες σχέσεις. Η κοπέλα εκείνη, έχοντας κι αυτή γνωστό στην ίδια υπηρεσία, του τηλεφώνησε για να τον ενημερώσει ότι το αποτέλεσμα των εξετάσεων ήταν ευνοϊκό για εκείνον. Πράγμα που ο καλύτερός του φίλος δεν έκανε.

Άγγελοι ανάμεσά μας

Θα μπορούσε κανείς με σχετική ευκολία να αποδώσει όλα τα παραπάνω σε συμπτώσεις, ακόμα και αν ο ίδιος είχε προσωπική εμπειρία από περίεργες τέτοιες συμπτώσεις και έστω και αν ο εγκέφαλός του, η έδρα της λογικής, αναρωτιέται για το τι κρύβεται πίσω από όλες αυτές τις συγκυρίες, αν κρύβεται κάτι. Ναι, κάτι κρύβεται και δεν είναι άλλο από τη δράση Αγγέλων ή καλύτερα από την εκδήλωση των Αγγελικών συνειδήσεων μέσω του δανεισμού ενός υλικού φορέα, δηλαδή ενός ανθρώπου. Ας το εξηγήσουμε περισσότερο.
Ένας Άγγελος, στερούμενος υλικού σώματος, μπορεί να δανειστεί το σώμα ενός ανθρώπου προκειμένου να εκφραστεί η συνείδησή του. Με αυτό τον τρόπο, ο οποίος δεν γίνεται συνήθως αντιληπτός από εμάς, ο Άγγελος προσφέρει τη βοήθειά του σε ζητήματα που μας αφορούν.
Δεν είναι δυνατό να απαντήσουμε στο ερώτημα γιατί ένας Άγγελος, αν ισχύουν τα παραπάνω, επιλέγει να δώσει βοήθεια σε ζητήματα που δεν είναι και τόσο σοβαρά, παραβλέποντας ίσως κρισιμότερα προβλήματα που μας απασχολούν. Θα πρέπει όμως να αναρωτηθούμε αν ο δρόμος της σοφίας είναι η αναμονή ενός από μηχανής Θεού που θα μας βγάζει πάντα από τη δύσκολη θέση. Εξάλλου, όταν μας προσφέρεται βοήθεια, συνιστά αχαριστία το να την υποτιμούμε λέγοντας πως θα ήταν καλύτερο να αφορούσε κάποιο άλλο ζήτημα. Στα παραπάνω παραδείγματα σαφώς και δεν θα χανόταν ο κόσμος αν η κυρία περίμενε το λεωφορείο ή ο νεαρός τη Δευτέρα το πρωί την επίσημη ανακοίνωση. Από τη στιγμή όμως που τους δόθηκε η βοήθεια, δεν έκαναν την παραπάνω σκέψη και έπραξαν πολύ καλά.
Όποιος έχει όρεξη να μελετήσει τη Βίβλο, θα αλιεύσει αρκετές ιστορίες με Αγγέλους, ιδιαίτερα στην Παλαιά Διαθήκη. Θα κάνει τότε ίσως την παρατήρηση ότι πολλές φορές αυτοί περιγράφονται ως άνθρωποι που δεν έχουν κανένα διακριτικό σημάδι. Είναι η πράξη τους και το αποτέλεσμα που αυτή επιφέρει που κάνει τους συγγραφείς των βιβλίων της Παλαιάς Διαθήκης να τους ονομάζουν Αγγέλους. Και είναι οι ίδιοι που κυκλοφορούν ανάμεσά μας ως συνειδήσεις. Δεν τους βλέπουμε, γιατί περιμένουμε να εμφανιστούν ανάμεσά μας από το πουθενά ή ως όραμα, με τα φτερά και τους αστραφτερούς τους μανδύες και δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι μπορεί να είναι ο περαστικός που είδε το πορτοφόλι μας να πέφτει στο δρόμο και να τρέχει να μας το δώσει για να μην μείνουμε απένταροι ενώ ίσως τα χρειαζόμαστε πολύ τα χρήματα.
Από την άλλη, όσο όμορφα και αν ακούγονται όλα αυτά, δεν είναι συνετό να λατρεύουμε τους Αγγέλους ούτε και να ψάχνουμε εναγωνίως στο πλήθος για να τους βρούμε ή να ξεψαχνίζουμε τις εμπειρίες μας για να δούμε εάν συναντηθήκαμε με έναν από αυτούς κάποτε και δεν το καταλάβαμε. Λατρεία αποδίδουμε στον Ένα Θεό, εκείνον που στην πιο υπερβατική του μορφή η Καμπάλα ονομάζει Εχεγιέ, ενώ τιμούμε και σεβόμαστε τους Αγγέλους.

Δαίμονες ανάμεσά μας

Το ίδιο φαινόμενο αντίστροφα αποτελεί την εκδήλωση της συνείδησης ενός Δαίμονα και ίσως για την περίπτωση αυτή να έχουμε πολύ περισσότερα παραδείγματα ή τουλάχιστον πιο οφθαλμοφανή. Το φαινόμενο αυτό, σε μεγάλο βαθμό κατά την άποψή μου αποτελεί τη βάση εκείνου που θεωρούμε ως Δαιμονισμό, χωρίς να είναι απαραίτητο να συμβαίνουν όλα εκείνα τα εντυπωσιακά που έχουμε δει στη γνωστή ταινία Ο Εξορκιστής. Δαιμονική εκδήλωση υπό αυτή την έννοια, για παράδειγμα, μπορεί να συμβαίνει στις περιπτώσεις εκείνες που χαρακτηρίζονται ως στιγμιαία τρέλα, σε όλα εκείνα τα ειδεχθή εγκλήματα που γίνονται εν βρασμώ και που συνήθως ο δράστης χαρακτηρίζεται από όλους ως ένας καλός και φιλήσυχος άνθρωπος που ποτέ δεν είχε δώσει δικαιώματα. Οι περιπτώσεις κακοποίησης βρεφών από τις παραμάνες τους ή τις ίδιες τους τις μητέρες είναι ενδεικτικές.
Είναι αυτονόητο ότι δεν παραβλέπουμε την πιθανότητα ψυχικής νόσου, η οποία φυσικά και θα πρέπει να εξετάζεται πρώτη και να αντιμετωπίζεται ανάλογα με τις επιταγές της επιστήμης και του νόμου. Η εξήγηση που ως πιθανότητα αναφέρουμε δεν έρχεται στην πραγματικότητα σε καμία σύγκρουση με τις επιστημονικές θέσεις, μάλλον τις συμπληρώνει και τις επεκτείνει. Ο δανεισμός της συνείδησης μπορεί να ευδοκιμήσει μόνο σε πρόσφορο έδαφος και αν ο άνθρωπος είναι ισορροπημένος και ισχυρός πνευματικά και ψυχικά, καμία δαιμονική συνείδηση δεν μπορεί να εκδηλωθεί. Και σε αυτή την περίπτωση δεν είναι συνετό να ψάχνουμε στο πλήθος να βρούμε τους δαίμονες. Η ανθρωπότητα έχει υποστεί θλιβερά δεινά με τις σωρηδόν δαιμονοποιήσεις και σίγουρα δεν χρειάζεται περισσότερες.
2 σχόλια
Ετικέτες Αγγελολογια στις 6:07 μμ
Σάββατο, 1 Μάρτιος 2008
Εκπεσόντες Άγγελοι (μέρος 2ο)

Σύμφωνα με το βιβλίο του Ενώχ, λοιπόν, οι Άγγελοι εξέπεσαν εξαιτίας της λαγνείας τους ενώ πολλές πηγές αναφέρουν ότι η Πτώση συμπαρέσυρε Αγγέλους από όλα τα τάγματα και μάλιστα κατά το 1/3 του συνολικού τους αριθμού. Μερικοί ευφάνταστοι Επίσκοποι του Μεσαίωνα, όπως ο Επίσκοπος του Tusculum, υπολόγισαν ότι ο αριθμός των Εκπεσόντων ανέρχεται στα 133.306.668 Αγγέλους! Με ποιόν τρόπο τους υπολόγισαν βέβαια, είναι μια άλλη ιστορία.
Πάντως ο Ενώχ δεν αρκείται μόνο στην αναφορά του γεγονότος. Μας παραθέτει τα ονόματα των αρχηγών των Εκπεσόντων, καθώς και την τέχνη που δίδαξε ο καθένας από αυτούς στις θυγατέρες των ανθρώπων. Επίσης αναφέρει τα ονόματα των Τεσσάρων Ισχυρών Αγγέλων που ενημέρωσαν το Θεό και ανέλαβαν την πραγματοποίηση της Θείας Δικαιοσύνης, καθώς και τον επίλογο αυτής της ιστορίας: Οι Εκπεσόντες θα παρέμεναν για πάντα δεμένοι στα Τάρταρα (για κάποιους στον 2ο Ουρανό), οι Γίγαντες θα σκοτώνονταν ο ένας από τα χέρια του άλλου, ενώ τα πνεύματά τους θα παρέμεναν δέσμια στη Γη και οι άνθρωποι θα αφανίζονταν από τον Κατακλυσμό. Νομίζω ότι, παρά τις επιθέσεις που έχει δεχτεί, το βιβλίο που αποδίδεται στον Ενώχ ξέρει πολύ καλά τι λέει και πως το λέει. Άς περάσουμε όμως τώρα να δούμε μερικές άλλες ερμηνείες της ιστορίας αυτής καθώς και παραδόσεις που από αυτήν ξεπήδησαν.

Οι Εκπεσόντες ήταν…εξωγήινοι

Μερικοί οπαδοί της θεωρίας της εξωγήινης επαφής πιστεύουν ότι η Πτώση δεν συνέβη σε Αγγέλους αλλά σε εξωγήινους, οι οποίοι είναι οι Άγγελοι των παραδόσεων. Όπως ισχυρίζεται ο Ζεκάρια Σίτσιν, λοιπόν, οι εξωγήινοι εκείνοι που αποστάτησαν για κάποιο λόγο ενάντια στους αρχηγούς τους, θεωρήθηκαν αποστάτες Άγγελοι και δημιουργήθηκε ολόκληρη αυτή η ιστορία. Μάλιστα, επειδή λόγω των συνθηκών του πλανήτη τους ήταν ιδιαίτερα ψηλοί, γίγαντες στα μάτια των ανθρώπων της Γης και υπεραναπτυγμένοι τεχνολογικά, δημιουργήθηκαν και οι υπόλοιπες παράμετροι του μύθου.

Οι Εκπεσόντες και τα ξωτικά

Μια άλλη παράδοση θέλει τους Εκπεσόντες να έπεσαν άλλοι στη Γη, άλλοι στο νερό και άλλοι παρέμειναν στον αέρα. Ανάλογα με το που έπεσαν, έγιναν και αντίστοιχα πλάσματα, ξωτικά, νεράιδες, νύμφες και τα σχετικά. Μάλιστα, υπάρχει μια παράδοση, ότι την ώρα της Πτώσης κάποιοι Άγγελοι παρέμειναν ουδέτεροι, χωρίς να πάρουν το μέρος ούτε του Θεού αλλά ούτε του Εωσφόρου. Εκείνοι οι Άγγελοι τιμωρήθηκαν με το να εγκλωβιστούν στο υλικό πεδίο μεν αλλά δεν έγιναν Δαίμονες και έτσι διατηρούν την ομορφιά και τις δυνάμεις τους και πολλοί τους συνδέουν με διαφόρων ειδών αιθερικά πλάσματα. Από τους Εκπεσόντες αυτούς, άλλοι είναι φιλικά διακείμενοι στους ανθρώπους και άλλοι προσπαθούν να αποδείξουν στο Θεό ότι μετάνιωσαν. Έτσι περιμένουν την τελική Κρίση, οπότε και θα γίνουν Άγγελοι ξανά.

Οι εκπεσόντες είμαστε…εμείς

Μια άλλη ερμηνεία του μύθου θέλει τους ανθρώπους, όλους εμάς, να είμαστε οι πραγματικοί Εκπεσόντες. Θεωρώντας το μύθο καθαρά αλληγορικό, μιλούν για την αφύπνιση του «κακού εαυτού» μας, η οποία οδήγησε στην απομάκρυνση από το Θεό και στην εξορία του υλικού πεδίου στην οποία βρισκόμαστε. Η γήινη ζωή μας, κατά την άποψη αυτή, δεν είναι παρά ένα Καθαρτήριο, ένα μεταβατικό στάδιο εξαγνισμού, μέχρι την τελική επιστροφή.
Ορισμένοι άλλοι πάλι πιστεύουν ότι η Πτώση αναφέρεται στην πτώση των φωτισμένων ανθρώπων, ως εξής. Οι πεφωτισμένοι βρίσκονταν σε επαφή και επικοινωνία με το Θεό, χωρίς να τους ενδιαφέρουν τα εγκόσμια. Κάποια στιγμή όμως, πεθύμησαν την υλική φύση και τη συναναστροφή και αναπαραγωγή με τους ανθρώπους του υλικού πεδίου, που ζούσαν σε σκοταδισμό και δεισιδαιμονία. Πήραν για γυναίκες τους τις θυγατέρες των ανθρώπων, έχασαν την επικοινωνία τους με το Θεό και το αποτέλεσμα ήταν να γεννήσουν Γίγαντες, δηλαδή ανθρώπους σπουδαίους μεν στο πνεύμα αλλά οι οποίοι χρησιμοποίησαν τη διάνοιά τους για κακούς σκοπούς, για να επιβληθούν στους άλλους. Εξαιτίας της διάνοιάς τους και των κολοσσιαίων έργων τους, θεωρήθηκαν Γίγαντες και εξαιτίας της σκληρότητας και των πολέμων τους, δημιουργήθηκε η παράδοση ότι έτρωγαν τους ανθρώπους, σε πλήρη ταύτιση με το βιβλίο του Ενώχ.

Επίλογος

Κάποιοι άλλοι πιστεύουν ότι οι άνθρωποι εκείνης της εποχής εμπνεύστηκαν την ιστορία της Πτώσης από τους διάττοντες αστέρες του ουρανού. Η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν κατάλαβα για ποιό λόγο η «φαντασία» των ανθρώπων της εποχής εκείνης της αρχαιότατης χρειάστηκε να καταφύγει στη δημιουργία τόσο πολύπλοκων μύθων προκειμένου απλά και μόνο να εξηγήσει τα φυσικά φαινόμενα. Εμείς, παραμένοντας στο δικό μας μήκος κύματος, θα συνεχίσουμε την ιστορία και θα την προχωρήσουμε λίγο παρακάτω, με αφετηρία μας την άποψη που θέλει τους Εκπεσόντες Αγγέλους να απομακρύνονται από τη Χάρη του Θεού και να μετατρέπονται σε πλάσματα που έχουν στοιχειώσει το συλλογικό ασυνείδητο όλων των ανθρώπων: τους Δαίμονες.
0 σχόλια
Ετικέτες Αγγελολογια στις 6:20 μμ
Τρίτη, 26 Φεβρουάριος 2008
Εκπεσόντες Άγγελοι (μέρος 1ο)
Είπαμε και στα προηγούμενα άρθρα ότι κάποια άγνωστη χρονική στιγμή στο απώτερο παρελθόν, κάτι συνέβη στον Ουρανό και διαταράχθηκε η ισορροπία του Παράδεισου, γεγονός που οδήγησε στην Πτώση των Αγγέλων. Δεν υπάρχει ομοφωνία σχετικά τα τα αίτια της Πτώσης εκείνης, πάντως ήταν ένα γεγονός που, όποια και αν ήταν η αιτιολογία του, άλλαξε τη ροή της ιστορίας, καθώς οδήγησε στην εμφάνιση πλασμάτων που έως τότε δεν υπήρχαν: των Δαιμόνων.
Όπως είπαμε και παραπάνω, υπάρχουν αρκετές υποθέσεις σχετικά με το τι ήταν το τρομερό εκείνο γεγονός. Στα άρθρα για τους Εκπεσόντες Αγγέλους, που έχουν άμεση σχέση με την Αγγελολογία, θα εξετάσουμε τα αίτια της Πτώσης τους και αυτά με τη σειρά τους θα μας οδηγήσουν σε μια σειρά νέων άρθρων σχετικά με τους Δαίμονες. Όπως επίσης θα διαπιστώσετε, οι Εκπεσόντες Άγγελοι συνδέονται επίσης και με τις λαογραφικές παραδόσεις για τα ξωτικά, τις νεράιδες, τις νύμφες και με πολλά άλλα θέματα. Ας περάσουμε όμως να δούμε τις απόψεις που σχετίζονται με την Πτώση των Αγγελικών Ταγμάτων.

Η χριστιανική άποψη

Όπως αναφέρεται στον Συναξαριστή της Εκκλησίας αλλά και στον προφήτη Ησαϊα, το αίτιο της Πτώσης των Αγγέλων ήταν η περηφάνεια. Συγκεκριμένα ο Εωσφόρος, ένα από τα Χερουβείμ ή τα Σεραφείμ και, σύμφωνα με την παράδοση ο πρώτος, ισχυρότερος και ομορφότερος Άγγελος που δημιουργήθηκε, θέλησε να στήσει το Θρόνο του ίσα ή ψηλότερα από το Θρόνο του Θεού και να λατρεύεται μαζί με εκείνον. Τη στιγμή που η σκέψη εκείνη γεννήθηκε μέσα του, έπεσε από τον Ουρανό και μαζί του συμπαρασύρθηκαν πολλοί άλλοι Άγγελοι που ήθελαν να λατρεύουν εκείνον μαζί με το Θεό. Πρόκειται για το περίφημο όραμα του προφήτη Ησαϊα, ο οποίος είδε τον Εωσφόρο, το Άστρο της Αυγής, να πέφτει και να ταπεινώνεται.
Αναταραχή προκλήθηκε στους Αγγέλους καθώς έβλεπαν ο ένας τον άλλο να πέφτει και ήταν ο Αρχάγγελος Μιχαήλ που πρώτος συνειδητοποίησε τι είχε συμβεί. Στάθηκε στο μέσο των Αγγέλων και φώναξε «Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου», δηλώνοντας την πίστη του στο Θεό αποκλειστικά και προτρέποντας τους υπόλοιπους Αγγέλους να κάνουν το ίδιο. Όσοι το έκαναν σώθηκαν, οι υπόλοιποι εξέπεσαν και Ο Μιχαήλ από τότε θεωρείται ο υψηλότερος και ισχυρότερος Άγγελος, Αρχιστράτηγος των επουρανίων ασωμάτων δυνάμεων.

Η άποψη του Ενώχ.

Ο Ενώχ θεωρείται ως ο έβδομος μετά τον Αδάμ Πατριάρχης, που έζησε στα χρόνια πριν το μεγάλο κατακλυσμό και σύμφωνα με την παράδοση έχει αναληφθεί στους ουρανούς χωρίς να πεθάνει. Σε αυτόν αποδίδεται η συγγραφή ενός βιβλίου αποκαλυπτικού, το οποίο όμως μας παραθέτει μια διαφορετική άποψη σχετικά με την πραγματική αιτία της Πτώσης των Αγγέλων, καθώς μας λέει ότι ήταν η λαγνεία, ερχόμενος σε συμφωνία με χωρία της Γένεσης. Ας δούμε το σχετικό απόσπασμα από το εξωκανονικό αλλά όχι αιρετικό βιβλίο που αποδίδεται σε εκείνον.
« Και εγένετο όταν επληνθύνθησαν οι υιοί των ανθρώπων εν εκείναις ταις ημέραις εγεννήθησαν αυτοίς θυγατέραι ωραίαι και καλαί. Και εθεάσαντο αυτάς οι άγγελοι, υιοί ουρανού και είπον προς αλλήλους. Δεύτε εκλεξώμεθα εαυτοίς γυναίκας από των ανθρώπων και γεννήσωμεν εαυτοίς τέκνα. Και είπεν ο Σεμειαζάς προς αυτούς, ος ην άρχων αυτών. Φοβούμαι μη ου θελήσετε ποιήσαι το πράγμα τούτον και έσομαι εγώ μόνος οφειλέτης αμαρτίας μεγάλης. Απεκρίθησαν ουν αυτώ πάντες. Ομόσωμεν όρκω πάντες και αναθεματίσωμεν πάντες αλλήλους μη αποστρέψαι την γώμην ταύτην, μέχρις ουν αν τελέσωμεν αυτήν και ποιήσωμεν το πράγμα τούτον. Τότε ώμοσαν πάντες ομού και ανεθεμάτισαν αλλήλους εν αυτώ…»
« Και έλαβον εαυτοίς γυναίκας, έκαστος αυτών εξελέξαντο εαυτοίς γυναίκας και ήρξαντο εισπορεύεσθαι προς αυτάς και μιάνεσθαι εν αυταίς και εδίδαξαν αυτάς φαρμακείας και παοιδάς και ριζοτομίας και τας βοτάνας εδήλωσαν αυτάς. Αι δε εν γαστρί λαβούσιν ετέκοσαν γίγαντας μεγάλους εκ πηχών τρισχιλίων οίτινες κατήσθοσαν τους κόπους των ανθρώπων. Ως δε ουκ εδυνήθησαν αυτοίς οι άνθρωποι επιχορηγείν, οι γίγαντες ετόλμησαν επ’ αυτούς και κατησθίοσαν τους ανθρώπους και ήρξαντο αμαρτάνειν εν τοις πετεινοίς και τοις θηρίοις και ερπετείς και τοις ιχθύσιν και αλλήλων τας σάρκας κατεσθίειν και το αίμα έπινον. Τότε η γη ενέτυχεν κατά των ανόμων…»
Η αιτία της πτώσης κατά τον Ενώχ λοιπόν, ήταν η λαγνεία που ξύπνησαν μέσα στους Αγγέλους οι θυγατέρες των ανθρώπων. Το αποτέλεσμα της αμαρτίας τους ήταν τρομερό για όλους. Όταν οι τέσσερις ισχυροί Άγγελοι διαβίβασαν στο Θεό τι είχε συμβεί, εκείνος πρόσταξε να ριχτούν οι εκπεσόντες στα Τάρταρα και να μείνουν εκεί δεμένοι αιώνια, οι Γίγαντες να σκοτωθούν με εμφύλιο πόλεμο και οι άνθρωποι με τον Κατακλυσμό. Τα πνεύματα των Γιγάντων όμως όρισε να μείνουν στη Γη και να γίνουν κακοποιά και να βασανίζουν τους ανθρώπους.
Το βιβλίο του Ενώχ, κατά τη γνώμη μου, δίνει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες που σχετίζονται με πολλά άλλα θέματα, τα οποία θα έχουμε την ευκαιρία να αναλύσουμε στο μέλλον.

Ανυπακοή

Διάφορες άλλες πηγές όπως παραδόσεις του μουσουλμανισμού, των Σούφι και αρχαίων πατέρων της Εκκλησίας αναφέρουν ότι η πτώση των Αγγέλων συνέβη εξαιτίας της ανυπακοής του Εωσφόρου να προσκυνήσει τον Αδάμ ή τον Λόγο – Υιό του Θεού. Κάποιοι από αυτούς, όμως, δικαιολογούν τον Εωσφόρο λέγοντας ότι όταν τον δημιούργησε ο Θεός, του είχε δώσει την εντολή να μην προσκυνήσει κανέναν εκτός από τον ίδιο, οπότε ο Άγγελος δεν έκανε τίποτε άλλο από το να τιμήσει τον όρκο που έδωσε. Έτσι ο Iblis, Εωσφόρος των Μουσουλμάνων, παρουσιάζεται στο Κοράνιο να απαντάει στο Θεό «από πότε εγώ, ο γιός της φωτιάς, πρέπει να προσκυνήσω το γιό της λάσπης; (εννοώντας τον Αδάμ). Και ενώ συνέβη η Πτώση και ο Iblis έγινε ο αρχηγός των Τζίνι, ο Θεός τον συγχώρησε.

Η θεωρία της αποκατάστασης

Εκφράστηκε από τον Ωριγένη, έναν από τους αρχαίους πατέρες της Εκκλησίας αλλά ποτέ δεν υιοθετήθηκε επίσημα από αυτή. Σύμφωνα με τη θεωρία που διατύπωσε ο Ωριγένης, το αίτιο της πτώσης των Αγγέλων αλλά και των ανθρώπων ήταν η ελεύθερη βούληση με την οποία τους προίκισε ο Θεός. Το αποτέλεσμα ήταν ορισμένοι από αυτούς να κινηθούν μακριά του και να γίνουν Δαίμονες με τη δική τους θέληση αλλά πίστευε ότι, εάν ασκήσουν τα έργα της αρετής, το αποτέλεσμα θα είναι, διαμέσου της Θείας Χάρης και του Θείου Ελέους, να ξαναγίνουν Άγγελοι.
Είπαμε ότι η επίσημη Εκκλησία δεν αποδέχτηκε τη θεωρία αυτή, ωστόσο γνωρίζω ότι Άγιοι και Πατέρες της προσεύχονταν για τη μεταμέλεια και συγχώρεση του Εωσφόρου. Πάντως, οι περισσότεροι αναγνωρίζουν ότι ο αρχηγός των Εκπεσόντων έχει τόσο πια πλανηθεί που, αν και η συγχώρεση του Θεού είναι βέβαιη σε περίπτωση μεταμέλειας, αυτή η τελευταία δεν θα υπάρξει…

(συνεχίζεται…)
3 σχόλια
Ετικέτες Αγγελολογια στις 6:46 μμ
Άγγελοι – οι οντότητες του φωτός (μέρος 4ο)
Οι κυβερνήτες Άγγελοι των 12 μηνών του έτους

Ιανουάριος : Γαβριήλ
Φεβρουάριος: Μπαρχιήλ
Μάρτιος : Μαχιδιήλ
Απρίλιος : Ασμοδήλ
Μάιος : Αμβριήλ
Ιούνιος : Μουριήλ
Ιούλιος : Βερχιήλ
Αύγουστος : Χαμαλιήλ
Σεπτέμβριος : Ουριήλ
Οκτώβριος : Βαρβιήλ
Νοέμβριος : Αδναχιήλ
Δεκέμβριος : Αναήλ

Εκτός από τους Αγγέλους των μηνών, υπάρχουν οι Άγγελοι των ημερών της εβδομάδας, των 24 ωρών της ημέρας, των δώδεκα ζωδίων του ζωδιακού κύκλου, των επτά πλανητών (συμπεριλαμβανομένης της Σελήνης), των τεσσάρων εποχών του έτους, οι 28 Άγγελοι των αντίστοιχων οίκων της Σελήνης, οι Δέκα Αρχάγγελοι των Ιερών Σεφιρώθ, οι 70 Άγγελοι που επικαλούνται κατά τη διάρκεια της γέννησης ενός παιδιού, οι Άγγελοι της Οργής, οι Άγγελοι του Τετραγράμματου, οι Εγρήγοροι ή Παρατηρητές (για τους οποίους θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο) και άλλοι πολλοί.
Η πίστη των ανθρώπων σε Αγγελικές οντότητες είναι βαθιά ριζωμένη στο συλλογικό ασυνείδητο και έχει περάσει σε αρκετές εκφράσεις της γλώσσας μας. Για κάποιον άνθρωπο που μας βοηθά σε δύσκολες στιγμές λέμε ότι είναι ο Φύλακας Άγγελός μας, για κάποιον που είναι ωραίος και καλός λέμε ότι είναι σαν Άγγελος κ.ο.κ

Άγγελοι και εξωγήινοι

Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων παγκοσμίως έχει ισχυριστεί ότι έχει έρθει σε επαφή με πλάσματα που χαρακτηρίζονται ως εξωγήινα. Ένας περιγραφόμενος τύπος εξωγήινων έχει χαρακτηριστικά που μοιάζουν πολύ με τις τυπικές εικόνες των Αγγέλων. Ψηλοί, ξανθοί, όμορφοι εξωγήινοι, με ευγενικά χαρακτηριστικά και καλόβουλοι, οι οποίοι ονομάζονται Nordic. Από την άλλη, διάφορες εμπειρίες που περιγράφονται στην Παλαιά Διαθήκη και υποτίθεται ότι αναφέρονται σε αγγελικές επαφές, όπως το περίφημο όραμα του Ιεζεκιήλ, για το οποίο επίσης θα μιλήσουμε σε προσεχές άρθρο, έχουν πλέον αποδοθεί από αρκετούς στην επαφή των ανθρώπων με εξωγήινες οντότητες. Υπάρχουν αρκετοί ερευνητές, όπως ο Δρ. Ζακ Βαλέ, οι οποίοι έχουν παρατηρήσει τις μεγάλες ομοιότητες μεταξύ πλασμάτων της λαογραφίας και της θρησκευτικής παράδοσης με τους σημερινούς εξωγήινους. Είναι μια ενδιαφέρουσα επισήμανση η οποία άνοιξε νέους δρόμους στη σοβαρή μελέτη της πιθανότητας εξωγήινης ζωής επάνω στον πλανήτη μας, για την οποία θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αρκετές φορές.

Επίλογος και συνέχεια

Χρειάζεται στο σημείο αυτό να τονίσω ξανά ότι οι κατηγοριοποιήσεις των Αγγέλων που αναφέρθηκαν παραπάνω είναι σε αρκετά σημεία δαιδαλώδεις και, για να είμαστε και ακριβείς, δεν μπορούμε να ξέρουμε πως όλες αυτές οι γνώσεις είναι σωστές. Αποτελούν απόψεις ανθρώπων που είχαν μικρότερη ή μεγαλύτερη σχέση με τον Αποκρυφισμό (και όχι μόνο). Τι ακριβώς συμβαίνει στις σφαίρες εκείνες, κανείς δεν μπορεί να ξέρει.
Η σύγχρονη ψυχολογία και ψυχανάλυση πιστεύει ότι όλα αυτά δεν είναι τίποτε άλλο από εκφράσεις και εκφάνσεις του ανθρώπινου ψυχισμού, η προβολή του Υπερεγώ του ανθρώπου, η ανάδειξη των θετικών, «φωτεινών» στοιχείων της ψυχικής του σφαίρας. Χωρίς να αμφιβάλω για τη χρησιμότητα της γνώσης της ψυχολογικής άποψης, θα μου επιτρέψετε να πω ότι διαφωνώ. Αν και δέχομαι ότι πράγματι σε αρκετές περιπτώσεις ίσως και η παραπάνω θέση να ευσταθεί, κατά τη γνώμη μου όμως αυτό δεν αποκλείει την ύπαρξη αγγελικών ή και δαιμονικών οντοτήτων στα διάφορα πεδία.
Ας επιστρέψουμε στο θέμα μας, όμως. Σύμφωνα με τη χριστιανική και όχι μόνο παράδοση λοιπόν, ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τους Αγγέλους και όλα έμοιαζαν να πηγαίνουν καλά, μέχρι που σε κάποια άγνωστη χρονική στιγμή κάτι άλλαξε και ένας σπόρος κακού φυτεύτηκε στον Παράδεισο. Ένα απρόσμενο (;) γεγονός τάραξε τη μακαριότητα των Αγγέλων και οδήγησε στην Πτώση τους…

(συνεχίζεται)
0 σχόλια
Ετικέτες Αγγελολογια στις 5:41 μμ
Παρασκευή, 22 Φεβρουάριος 2008
Άγγελοι – οι οντότητες του φωτός (μέρος 3ο)

Οι κυριότεροι Άγγελοι κατά σύστημα

Έχουμε στη διάθεσή μας εκατοντάδες ονόματα Αγγέλων, η παράθεση των οποίων θα ήταν κουραστική για τον αναγνώστη που μέσα από αυτά τα άρθρα παίρνει μερικές μόνο βασικές πληροφορίες για τους Αγγέλους, ώστε αυτές να αποτελέσουν εφόδια για την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος από τον ίδιο. Για το λόγο αυτό, θα παραθέσουμε μερικά μόνο στοιχεία για τους «σημαντικότερους» Αγγέλους, μέσα από μια σειρά παραδόσεων. Σημειώστε ότι ένας Άγγελος, για παράδειγμα ο Μιχαήλ, μπορεί από μερικούς να θεωρείται ως Αρχάγγελος, για κάποιους άλλους ως Σέραφ ή ως Άγγελος του Χοντ κ.ο.κ ενώ παράλληλα ένας Άγγελος μπορεί να ταυτίζεται με κάποιον άλλο, για παράδειγμα ο Μέτατρον με τον Μιχαήλ.

Οι Άγγελοι των Σεφιρώθ

Στο τέλος του δεύτερου μέρους του άρθρου είπαμε ελάχιστα πράγματα για την Καμπάλλα και το Δέντρο της Ζωής με τα Δέκα Ιερά Σεφιρώθ. Στο σημείο αυτό θα δώσουμε μερικά στοιχεία για τους Αγγέλους των Σεφιρώθ.
Μέτατρον. Ο Άγγελος του Κέτερ (πρώτη Σεφίρα – Στέμμα) και για μερικούς ο ισχυρότερος και ανώτερος όλων των Αγγελικών Ταγμάτων, ένας Άγγελος – πνεύμα φωτιάς που έχει 36 ζεύγη φτερών και αναρίθμητα μάτια και που το όνομά του σημαίνει «Μικρός Θεός». Στην ανθρώπινη ενσάρκωσή του λέγεται πως ήταν ο Προφήτης Ενώχ αλλά αρκετές άλλες πηγές αναφέρουν ότι Μέτατρον είναι ένα από τα ονόματα του Μιχαήλ, στον οποίο αποδίδονται οι ίδιες ιδιότητες, ενώ κάποιοι άλλοι τον ταυτίζουν με τον περσικό Θεό Μίθρα.
Ρατζιήλ. Ο Άγγελος του Χόχμα (Σοφία), κυβερνήτης του Τάγματος των Ερελίμ και γνώστης όλων των μυστικών του ουρανού και της γης και υποτιθέμενος συγγραφέας του Βιβλίου του Αγγέλου Ρατζιήλ.
Τζαφκιήλ. Ο Άγγελος της Μπίνα (Κατανόηση), κυβερνήτης των Θρόνων και του πλανήτη Κρόνου.
Τζαντκιήλ. Ο Άγγελος του Χέσεντ (Έλεος), κυβερνήτης των Χασμαλίμ.
Καμαήλ. Ο Άγγελος της Γκεβούρα (Δύναμη), αρχηγός των Σεραφείμ. Μερικοί θεωρούν ότι είναι επικεφαλής των Αγγέλων της Καταστροφής.
Ραφαήλ. Ο Άγγελος της Τιφαρέτ (Ομορφιά), επικεφαλής των Μαλαχίμ. Το όνομά του σημαίνει «Ο Θεός θεράπευσε» και είναι ένας από τους γνωστότερους Αγγέλους. Ήταν ένας από τους τρεις Αγγέλους που επισκέφτηκαν τον Αβραάμ, φύλακας του Δέντρου της Ζωής, πρίγκηπας του 2ου Ουρανού, ένας από τους Τέσσερις Αγγέλους των σημείων του ορίζοντα, με επικράτεια τη Δύση και εκείνος που έδωσε το μαγικό δαχτυλίδι στον Βασιλιά Σολομώντα, με το οποίο μπορούσε να καθυποτάξει τους Δαίμονες.
Χανιήλ. Ο Άγγελος της Νετζά (Νίκη), επικεφαλής των Ελοχίμ.
Μιχαήλ. Ο Άγγελος του Χοντ (Δόξα), επικεφαλής των Μπένε Ελοχίμ αν και πολλές πηγές τον κατατάσσουν σε διαφορετικά τάγματα και τον συνδέουν με τον Μέτατρον. Το όνομά του σημαίνει «Εκείνος που είναι όμοιος με το Θεό» και είναι ένας από τους γνωστότερους και πολυαναφερόμενους Αγγέλους σε ολόκληρη την παράδοση. Στην Ορθόδοξη Παράδοση ο Μιχαήλ είναι ο θριαμβευτής του Διαβόλου, εκείνος που συγκράτησε τους Αγγέλους από την Πτώση, φωνάζοντας «Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου» – φράση που αναφέρεται στη Θεία Λειτουργία. Θεωρείται ως ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος Άγγελος, ψυχοπομπός, κυβερνήτης του 4ου ή του 7ου ουρανού, η φλεγόμενη βάτος του Μωϋσή, το πύρινο νέφος που οδηγούσε τους εβραίους στην έρημο, εκτελεστής των πρωτότοκων των αιγυπτίων και 175.000 ασσύριων στρατιωτών, ένας από τους Αγγέλους των τεσσάρων σημείων του ορίζοντα, δημιουργός του Ψαλμού αριθμ. 85, εκείνος που συγκράτησε τον Αβραάμ από το να θυσιάσει το γιό του, φύλακας Άγγελος του Ισραήλ, ένας από τους τρεις Αγγέλους του Αβραάμ, δημιουργός των Χερουβείμ (από τα δάκρυά του για τους αμαρτωλούς), εκείνος που ανακοίνωσε στην Παναγία τον επικείμενο θάνατό της και άλλα πολλά. Έχει αρκετά μυστικά ονόματα, μεταξύ των οποίων Σαντάι, Σαμπαθιήλ, Σαμπαώθ. Συνήθως απεικονίζεται ως στρατιώτης, κρατώντας στο ένα χέρι το Ξίφος της Δικαιοσύνης και στο άλλο τον Ζυγό με τον οποίο δικάζονται οι ψυχές. Είναι αδύνατο στον περιορισμένο χώρο αυτού του άρθρου να αναφέρουμε όλες τις παραδόσεις και ιδιότητες που αποδίδονται στον Μιχαήλ στις διάφορες σχετικές μελέτες.
Γαβριήλ. Ο Άγγελος του Γεσούντ (Θεμέλιο). Το όνομά του σημαίνει «Ο Κύριος είναι η δόξα μου» και μαζί με τον Μιχαήλ είναι οι περισσότερο γνωστοί και αναφερόμενοι Άγγελοι, αρχηγοί των επουρανίων ασώματων δυνάμεων. Ένας από τους Αγγέλους των σημείων του ορίζοντα, κυβερνήτης του 1ου ουρανού, ένας από τους τρεις Αγγέλους που επισκέφτηκαν τον Αβραάμ, εκείνος που ανακοίνωσε στην Παναγία τη γέννηση του Χριστού, εκείνος που έσωσε τους τρεις παίδες στην κάμινο. Επικεφαλής των Χερουβείμ, κατά μία άποψη.
Σανταλφόν. Επικεφαλής του Μαλκούτ (Βασίλειο), κυβερνήτης των Πύρινων Ψυχών, κυβερνήτης του 6ου ή του 7ου ουρανού.
0 σχόλια
Ετικέτες Αγγελολογια στις 5:47 μμ
Δευτέρα, 18 Φεβρουάριος 2008
Άγγελοι – οι οντότητες του φωτός (μέρος πρώτο)

Είναι κοινή η παράδοση σε όλους τους λαούς της Γης ότι ανάμεσα στους ανθρώπους και στο Θεό ή τους Θεούς, υπάρχουν οντότητες που λειτουργούν ως διάμεσοι. Στο χριστιανισμό οι οντότητες αυτές έχει επικρατήσει να ονομάζονται Άγγελοι, από το ρήμα αγγέλω, αναγγέλω. Στο παρόν άρθρο θα περιοριστούμε στο να μελετήσουμε τους Αγγέλους όπως εμφανίζονται στην ιουδαϊκή και χριστιανική παράδοση αλλά στην κατηγορία της Αγγελολογίας στο μέλλον θα έχουμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε εκτενέστερα με τις οντότητες αυτές.

Τι είναι ο Άγγελος στο χριστιανισμό;

Σύμφωνα λοιπόν με τη χριστιανική αλλά και την ιουδαϊκή παράδοση, οι Άγγελοι είναι οντότητες που δημιουργήθηκαν πριν τον ορατό κόσμο. Η ίδια παράδοση τους θέλει να είναι αθάνατοι, όχι φύσει αλλά χάριτι, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, καθότι μόνος φύσει αιώνιος είναι ο Θεός και κανείς άλλος. Σύμφωνα με μερικούς μελετητές, οι Άγγελοι δεν έχουν ελεύθερη βούληση αλλά εκτελούν το θέλημα του Θεού και δεν μπορούν να κατανοήσουν το κακό, δεδομένου ότι όπως ο Θεός είναι Άγιοι. Προσωπικά δεν συμφωνώ με αυτή την άποψη, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο Εωσφόρος, πάντα κατά την παράδοση, με ελεύθερη βούληση εξέπεσε, γεγονός που θα αναλύσουμε σε άλλο σημείο. Είναι όντα που δεν αποτελούνται από υλικό σώμα αλλά από λεπτοφυέστερο.
Οι Άγγελοι αναφέρονται συνήθως με ανθρώπινες, αρσενικές μορφές και πολλές φορές δεν γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι είναι Άγγελοι και όχι άνθρωποι. Ωστόσο, κατά βάση, δεν έχουν φύλο αλλά έχουν τη δική τους προσωπικότητα και βούληση. Σε άλλα σημεία εμφανίζονται να ιππεύουν άλογα, να κρατούν ξίφη ή ραβδιά ή ακόμα και να κάνουν ανθρώπινες εργασίες. Σε άλλες περιπτώσεις, εμφανίζονται με τη μορφή οράματος ή οπτασίας και συνήθως προκαλούν φόβο και σεβασμό με την παρουσία τους, ενώ αλλού η εκδήλωσή τους είναι πιο παράξενη. Ήταν ένας Άγγελος που εμφανίστηκε στον Μωϋσή με τη μορφή της φλεγόμενης βάτου, ο ίδιος που προπορευόταν στην έρημο με τη μορφή ενός φωτεινού σύννεφου, ο αόρατος που μέσα σε μια νύχτα θέρισε τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων και 175.000 στρατιώτες των Ασσυρίων. Και υπάρχουν πολύ περισσότερες αναφορές.

Αγγελικές Ιεραρχίες

Σύμφωνα με μια σειρά Πατερικών και εξωπατερικών πηγών, στο χριστιανισμό θεωρείται ότι είναι 9 τα Τάγματα των Αγγέλων και περιλαμβάνουν τις εξής ιεραρχίες: Σεραφείμ, Χερουβείμ, Θρόνοι, Κυριότητες, Δυνάμεις, Εξουσίες, Αρχές, Αρχάγγελοι και Άγγελοι.
Ο Μακ Γκρέγκορ Μάδερς, στο Μείζον Κλειδί του Σολομώντα, αναφέρει ότι οι Αγγελικές Ιεραρχίες είναι δέκα και περιλαμβάνουν τα Χαϊόθ Χα Καντές, Οφανίμ, Αραλείμ, Χασμαλείμ, Σεραφείμ, Μαλαχείμ, Ελοχείμ, Μπένε Ελοχείμ, Χερουβείμ και Ισείμ. Την ίδια ταξινόμηση παραθέτει και ο Μαϊμονίδης στην Mishna Thora, ενώ διάσημη παραμένει στους αποκρυφιστικούς κύκλους και η ταξινόμηση του Τζον Ντι. Σε αυτή οι Άγγελοι διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: Επταρχική Βασιλεία, Άγγελοι των Αιθέρων (Aethyr) και Άγγελοι των Τεσσάρων σημείων του ορίζοντα και των Τεσσάρων Στοιχείων.

Ρόλοι των Αγγελικών Ταγμάτων

Ο βασικός ρόλος των Αγγέλων είναι η εκτέλεση του Θείου Θελήματος και η υμνολογία του Θεού. Πέρα από αυτές τις βασικές αρχές, όμως, σε διάφορα κείμενα έχουν δοθεί και ορισμένες συγκεκριμένες αρμοδιότητες στα αγγελικά τάγματα.
Σεραφείμ: Είναι πνεύματα φωτιάς και φωτός, τα οποία ονομάζονται και Εξαπτέρυγα. Στη Γένεση αναφέρονται ως φύλακες του Παραδείσου, με τις περιστρεφόμενες πύρινες ρομφαίες
Χερουβείμ: Αναφέρονται ως πολυόμματα και προέρχονται από την Ακκαδική παράδοση. Υμνούν αιώνια το Θεό, με το γνωστό ως χερουβικό ύμνο (Άγιος Κύριος Σαβαώθ)
Θρόνοι. Έδρα τους είναι ο 4ος Ουρανός και σύμφωνα με τον Διονύσιο, διαμέσου των Θρόνων εκφράζεται η Θεία Δικαιοσύνη στους ανθρώπους
Κυριότητες. Αναφέρονται και ως Χασμαλείμ και είναι οι Άγγελοι εκείνοι που συντονίζουν και κατευθύνουν τα καθήκοντα των υπολοίπων Αγγέλων. Έμβλημά τους είναι τα σκήπτρα και σφαίρες φωτός.
Δυνάμεις. Άγγελοι επιφορτισμένοι με την προστασία έναντι στους δαίμονες
Εξουσίες. Θεωρούνται ως μια υπο-ομάδα των Δυνάμεων
Αρχές. Προστάτες Άγγελοι των αρχηγών των ανθρώπων και της θρησκείας
Αρχάγγελοι. Κανονικά εδώ υπάγονται όλοι οι Άγγελοι μεγαλύτερου βαθμού από τους τελευταίους αλλά ο τίτλος φαίνεται να είναι περισσότερο τιμητικός, δεδομένου ότι Αρχάγγελοι αποκαλούνται Άγγελοι, όπως ο Μιχαήλ και ο Γαβριήλ, οι οποίοι ανήκουν στην πρώτη τριάδα της ουράνιας ιεραρχίας
Άγγελοι. Το τελευταίο τάγμα στη συγκεκριμένη ιεραρχία, που περιλαμβάνει όλους τους Αγγέλους που δεν ανήκουν στις προηγούμενες οκτώ κατηγορίες

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι, εκτός από τις προαναφερθείσες ταξινομήσεις, υπάρχουν στην πραγματικότητα αρκετά συστήματα ιεράρχησης των Αγγέλων. Τα σπουδαιότερα από αυτά είναι του Αγίου Αμβροσίου, του Αγίου Γρηγορίου, του Ψευδο Διονύσιου, του Ισίδωρου της Σεβίλλης και πολλά άλλα. Γίνεται κατανοητό από τον κάθε αναγνώστη ελπίζω, ότι η ιεράρχηση των Αγγέλων ακολουθεί ένα καθαρά εξανθρωποποιημένο μοντέλο αντίληψης του Θείου.
Διαφωνίες και διαφοροποιήσεις υπάρχουν επίσης σχετικά με το σε ποιά ιεραρχία ανήκουν γνωστοί Άγγελοι. Για παράδειγμα, ο Μιχαήλ θεωρείται ότι είναι Αρχάγγελος αλλά ταυτόχρονα ορισμένοι τον ταξινομούν στα Σεραφείμ, στις Κυριότητες, καθώς επίσης τον συγκαταλέγουν και στους Επτά Ισχυρούς Αγγέλους. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους Αγγέλους.

Advertisements

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: